Author Topic: DSTopGames (dutch, check it out)  (Read 6522 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline dstop_games

• Newbie
  • *
DSTopGames (dutch, check it out)
« on: May 07, 2005, 08:59:40 AM »

Offline Dr.neo

• Administrator
  • Hero Member
Re: DSTopGames (dutch, check it out)
« Reply #1 on: May 08, 2005, 04:24:05 PM »
please paste to here also 8)
In my world,have 0 and 1 only ......Matrix World......

Offline mike2003

• Newbie
  • *
Re: DSTopGames (dutch, check it out)
« Reply #2 on: May 08, 2005, 08:55:02 PM »
NeoFlash Kit
NeoFlash, de nieuwste technologie voor zelf gemaakte games.

Een kleine twee weekjes terug kreeg ik een link in mijn msn venster gedrukt van Nick, een jongen in mijn msn lijst. Ik er snel op klikken en zag een plaatje van een pakketje voor me met een lege gba cardridge erop, niks bijzonders die heb ik wel eerder gezien, toen ik iets beter keek zag ik er een DS cardridge bij staan met een raar stuk er bovenaan. Ik vond het er wat fake uitzien, maar ik ging verder op onderzoek uit. Tot mijn verbazing stond er onder aan die pagina dat spelontwikkelaars en gamesites gratis zo’n pakketje konden ontvangen in ruil voor reclame, de site moet echter wel eerst gekeurd worden. Ik Dstopgames.nl aanvragen, en met succes. Dstopgames was geslaagd (uiteraard) voor zo’n supercool pakketje, ook al geloofde ik er nog steeds weinig van en dacht dat we genept werden. Maargoed het was te proberen.

Een kleine week later vroeg ik of mijn Neoflash kit (ja zo heet het) al verstuurd was, ja werd er geantwoord. Ik vragen naar een DHL nummer om mijn pakketje te traceren, ze waren druk dus konden me geen DHL nummer geven. Ik dacht ‘bull****!’, dus na even door te hebben gezeurd kreeg ik uiteindelijk toch het DHL nummer en zag tot mijn grote verbazing dat mijn pakketje aanwezig was in Amsterdam, helaas was het koninginnedag dus geen pakketje voor mij deze zaterdag.. Dat wordt dus maandag,..

Eindelijk was die maandag dan aangebroken waarop mijn pakketje zou worden bezorgd, en aan het einde van de dag was het dan ook uiteindelijk zover. Even een krabbeltje zetten en ik trots mijn pakketje aannemen. Ik vond het maar een raar pakje, het was afkomstig uit Hong Kong en er stond ‘Daimy Stroeve, Dstopgames.nl’ op en was heel erg klein. Even goed schudden en luisteren om zeker te weten dat er geen tijdbom inzat, niks te horen dus openen maar. Het eerste wat ik zag was een chinese auto advertentie, goedzo je raad het een prop van een chinees dagblad. Heel erg leuk en aardig ik dacht ‘dus toch nep’, maar nee snel verder open maken en ja hoor dan zag ik toch een piep-doosje met NeoFlash erop. Het was hem! Ik open maken maar snapte er helemaal niks van, er zat toch aardig wat in maar wat moet ik hier mee aan?

Het volgende zit in de Neoflash Kit:
- een lege 512mb gba cardridge
- 3 batterijen (reserve voor in de gba cardridge wanneer deze leeg raakt)
- een Slim Loader waar de gba cardridge in past
- een blauwe usb-verlengkabel
- een neoflash sticker
- een magickey (kom ik later op terug)
- een soort minidisc achtig iets

Plaatje pakket

Installeren
Ik denk laat ik die minidisc eens in mijn CD player proppen, helaas paste niet dus snel naar PC beneden en daar proberen. Ja, het werkte! Maar al gauw kwam ik er achter dat er niet-werkende software op het schijfje stond, kwam er later achter dat ik een nieuwere versie van de software nodig had. Uiteindelijk had ik alles werkend, en de software deed het goed, toch was het even wennen het zit toch nog wel een beetje ingewikkeld in elkaar maar als je het eenmaal snapt is het makkelijk.

Werking
Ik ga nu bijvoorbeeld DSBonga erop zetten en spelen, ik pak de Slimloader en stop daar de lege 512mb gba cardridge in, pak de USB verlengkabel en bevestig die aan de SlimLoader en plug het vervolgens in een USB poort. Nu open ik het programma Neoflash, hiermee kun je van alles erop zetten afhalen etc., ik DSBonga (Donkey Konga kloon) er op branden even wachten en klaar ben ik. Nu stop ik de magickey in het DS slot en de gba cardridge waar DSBonga op staat in het gba slot. Nu is het zo dat deze MagicKey de informatie van de gba cardridge leest en afspeelt, in de magickey moet je ook een orginele DS cardridge proppen deze dient als memory card en slaat de gegevens van een DS spel op. Zet je er een gba spel op dan saved hij gewoon op de gba cardridge.

Illegaal?
Nee hoor het ligt helemaal aan jezelf wat je er mee doet, je kan er diverse DS spellen op spelen die mensen zelf ontwikkelen en dan is het gewoon legaal. Er zijn altijd mensen die ‘wel’ illegaal bezig zijn en er kopieën van DS games op gaan zetten, hoever ik weet zijn daar gelukkig alleen nog maar ‘Super Mario 64 DS’ van en ‘Metroid Prime: Hunters demo’ van.

Voorbeelden van leuke legale spellen zijn Duckhunt, Dsbonga (kloon van Donkey Konga), Tetris, Pong en ga zo maar door. Allemaal heel erg leuk en het touch-screen is ook te gebruiken! Alleen jammer dat men er nog niet achter is om voice commands in te voeren in de zelfgemaakte DS games.

Leuk..
Het leuke is dat je er ook andere formaten op kan zetten, zo speel je niet alleen DS-games en GBA-games, nee ook spellen van de Sega Game Gear, Gameboy en de verouderde NES zijn er op te spelen. Zelfs html, jpg, txt wordt ondersteund. Leuke extraatjes allemaal, denk eraan dat je alleen kopieën van een spel er op mag zetten wanneer je het spel zelf bezit, anders ben je illegaal bezig. Zo kun je toch oude nes herinneringen herleven op je Nintendo DS.

Vraagje..
Ik had nog een vraag klaar staan voor het NeoFlash team:

Dstopgames:
Is het in de toekomst mogelijk om een emulator te bouwen voor de DS waarop N64 spellen kunnen worden afgespeeld?

NeoflashTeam:
Op het moment niet

Dstopgames:
Maar in de toekomst?

Neoflash Team:
Ja, het is mogelijk

Dat betekent dus dat we in de toekomst misschien zelfs spellen van de Nintendo 64 op de DS kunnen spelen, alleen wanneer je het spel zelf ook bezit uiteraard.

Conclusie
Neoflash is iets nieuws, met de nieuwste technologie die het mogelijk maakt zelfgemaakte DS spellen te spelen op je DS. Zelfs nes spellen zijn speelbaar door middel van neoflash. Ik heb er tot nu toe veel plezier van en hoop dat ik er nog veel meer plezier van ga hebben in de toekomst, het is een geweldig pakketje als je het mij vraagt een aanrader dus!

Surf voor meer informatie even langs op www.NeoFlash.com !

- by powertunes

Dr.neo I have posted the info for you here, I got no NeoFlash.

« Last Edit: May 10, 2005, 03:07:45 PM by mike2003 »