Author Topic: PSPParty.nl's review of NeoFlash 2in1 (4GB)  (Read 7103 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ErroXNl

• Newbie
  • *
  • PSPParty.nl
    • PSPParty.nl
PSPParty.nl's review of NeoFlash 2in1 (4GB)
« on: March 21, 2006, 06:28:13 AM »
Allready passed it through(this review was done january 18th, and has been send to MM/Dr. Neo back then!). But thought; maybe some (dutch) people would like to read this nice review;

Het was maandag. Omdat ik die dag niet naar school hoefde wou ik die dag dus lekker uitslapen. Maar helaas werd dat me niet gegund door de bezorger van de DHL die vroeg in de morgen met een pakketje voor de deur stond. Mompelend liep ik naar beneden om het pakketje in ontvangst te nemen. Maar al gauw verdween mijn ochtendhumeur toen ik het pakketje openmaakte en zag wat erin zat. Het was de NEO 2in1 Converter met 4GB Microdrive.

Wat is dat nou weer vraag je je misschien af? De NEO 2in1 Converter is een apparaat waarmee je een Microdrive, Micro HD of CF (Compact Flash) geheugenkaarten voor de PSP kan gebruiken. De PSP herkent een van die opslagmedia gewoon als een Memory Stick. Ideaal dus voor mensen die nog één of meerdere van die kaarten bezitten. De 4GB Microdrive die erbij zit is gewoon een 1 inch grote harde schijf waarop muziek, films, foto’s etc. opgeslagen kunnen worden. Ook deze herkent de PSP als een Memorystick van 4GB. Er is overigens ook een uitvoering van de NEO 2in1 Converter zónder bijgeleverde Microdrive; deze kost een paar tientjes minder.

Met de bijbehorende klittenband kan je de converter netjes aan de achterkant van je PSP vastmaken. Om het met de PSP te verbinden is er een kabel met aan het uiteinde een op een memorystick lijkende aansluiting die in de de poort van de Memorystick moet worden aangesloten. Helaas is die kabel vrij zwak en zit hij nogal in de weg tijdens het gamen. Gelukkig kan je dat makkelijk oplossen door met het meegeleverde stuk plakband de kabel vast te maken. De Microdrive, Micro HD of CF geheugenkaart kan aan de bovenkant van de converter worden aangesloten. Helemaal in de converter zit de geheugenkaart niet, want er steekt nog ongeveer een kwart uit. Dat is wel jammer maar echt hinderlijk is het gelukkig niet. Daarnaast is er ook een poort voor de gewone Memorystick die aan de zijkant van het apparaat bevindt. Veder zit er ook een klein lampje op de converter die blauw knippert als een geheugenkaart in gebruik is. Het ziet er wel leuk uit maar veel nut heeft het niet, aangezien je het tijdens het gebruik van de PSP toch niet ziet.

Om te weten of mijn review exemplaar zijn werk goed doet heb ik het aan een paar testen onderworpen. Eerst speelde ik een paar liedjes af, bekeek ik wat foto's, en keek ik naar een film die allemaal op de Microdrive stonden. In eerste instantie deed mijn MP4 filmpje het niet maar het bleek later gewoon een fout van mij te zijn. Dat filmpje had ik namelijk niet goed geconverteerd. Kan gebeuren, toch? Overigens speelde hij alles prima af zonder hapering of wat dan ook. Bij de tweede test heb ik een filmpje van 132MB van mijn computer gekopieerd naar de Microdrive. Het duurde 55 seconde voordat hij klaar was. Mijn Sandisk 1GB Pro Duo Memorystick deed daarentegen slechts 34 seconden over. Het lijkt erop dat de prestaties van de Microdrive vergelijkbaar zijn met een Pro Duo versie van Sony. Die van Sony zijn namelijk zo'n 1,5 tot 2 keer langzamer dan de Sandisk variant. Ondanks dat toch een prima prestatie voor een 1 inch grote harde schijf.

De NeoFlash 2in1 Converter kan je momenteel alleen nog maar bestellen op www.neoflash.com. Ik verwacht overigens dat het niet lang zal duren voor het product richting import shops gaat. De 2in1 Converter zoder 4 Gigabyte HD kan je bestellen voor 119$ (omgerekend zo’n 75 Euro). De versie met HD kost een tikkie meer, namelijk 169$ (omgerekend zo’n 100 Euro).

Review including pictures can be found on:
http://www.pspparty.nl/artikelen/reviews/1650/ (dutch)
« Last Edit: March 21, 2006, 06:29:45 AM by ErroXNl »